L'ESCOLA
DE NATURA

L'Escola de Natura Cuabarrada és un projecte municipal de l'Ajuntament de Castellet i la Gornal situada enmig del Parc del Foix.

L'objectiu principal de l’escola de natura Cuabarrada és oferir activitats educatives conscients amb el medi ambient que fomentin el respecte per la natura i el nostre entorn.

A la vegada, volem donar a conèixer el territori i fomentar la descoberta del Parc del Foix, tot complementant l'experiència amb el nostre parc d'aventura i circuit sensorial.

ELS NOSTRES
VALORS

Pensem que l’infant és el protagonista de la seva pròpia història i entenem l’educació com el procés de desenvolupament individual i social de la persona al llarg de la vida.

Per això, treballem per crear espais d’oci on aprendre i créixer a partir de l’experiència i la convivència.

L’eix central de la nostra escola de natura amb activitats d’un dia és fer que tots els infants trobin l’espai per desenvolupar-se individualment i com a col·lectiu, ja sigui amb la descoberta de l’entorn natural o bé amb el joc, sempre prioritzant la participació activa i l’aprenentatge vivencial.

EL DECÀLEG DE L'ESCOLA DE NATURA CUABARRADA

1. Desenvolupar en els infants i joves una consciència ecològica i un compromís amb la natura, potenciant les seves actituds cap a un món sostenible.
  2. Educar ambientalment, donant a conèixer l’entorn natural del Parc del Foix i fomentant els hàbits de respecte a la natura com a bé comú.
  3. Volem participar en la creació d’infants respectuosos i implicats en el món que els envolta i que siguin els protagonistes del seu procés educatiu en la natura.
  4. El respecte, la igualtat, la convivència, l’empatia i la solidaritat envers tots els éssers vius que ens envolten.
  5. Treballem amb un compromís ferm amb l’educació, el medi ambient i la societat.
  6. Promovem activitats per infants i joves per donar a conèixer el seu entorn més immediat i tenir-ne cura.
  7. Potenciem la reflexió davant els problemes del medi ambient i motivem les postures crítiques i la implicació personal.
  8. Som pioners perquè oferim activitats d’un dia per a infants i joves relacionades amb la natura i molt innovadores que ajuden a l’aprenentatge de la sostenibilitat i el respecte cap a tots els éssers vius.
  9. Creiem fermament que per créixer i desenvolupar-se com a persones, els infants necessiten poder moure’s lliurement, jugar amb espontaneïtat, explorar, experimentar, crear petits universos imaginaris, tenir cura de plantes i animals, descobrir misteris i viure cada dia mil aventures.
  10. L’aprenentatge a través de l’experiència, el joc i la interacció amb la natura són els trets que defineixen la nostra escola i que ens serveixen de guia per la nostra pràctica pedagògica diària.

L'EQUIP
DIRECTIU

L’Escola de Natura Cuabarrada és un centre municipal i aconfessional on es respecta la pluralitat ideològica, la multiculturalitat i els valors democràtics tot donant atenció a la diversitat.

Les persones que gestionem l’escola de natura som la Neus, la Míriam i la Glòria, treballadores de l’Ajuntament de Castellet i la Gornal.

Engeguem l’Escola de Natura Cuabarrada amb molta il·lusió i motivació perquè estimem la natura i ens entusiasma treballar amb infants i joves.

La nostra funció és dinamitzar les activitats, coordinar els/les monitors/es i professionals que col·laboren amb nosaltres i gestionar el dia a dia de l’Escola de Natura.

VOLS CONÈIXER-NOS UNA MICA MÉS?

natura-miriam-escola-colonies-cuabarrada-activitats-ecologia-aliga

Míriam Rovira

Unir les meves experiències en el món educatiu i el del lleure és tot un repte, i estic molt contenta de formar part d’aquest projecte.

Conèixer, estimar i respectar la natura és una bona manera perquè els infants i joves s’impliquin en l’entorn, no només passant un dia a la natura sinó interferint-hi directament.

gloria_escola_cuabarrada

Glòria Badenes

Sóc feliç a la natura, m’encanta explicar històries i contes i gaudeixo acompanyant infants i joves en l’apassionant aventura de créixer.

Sóc Educadora Infantil i vinc del món del lleure educatiu. Formar part d’aquest projecte és gaudir de les meves dues passions, la natura i l’educació, i poder transmetre l’amor cap al nostre entorn.

neus_de_la_cruz_escola_cuabarrada

Neus de la Cruz

Sóc activa, entusiasta i amb molta energia per canviar el món.

Amb experiència en l’àmbit educatiu, m’engresco a formar part d’aquest projecte per transmetre als infants i joves l’estimació per la natura i l’entorn, l’art d'aprendre a través del joc vivencial i l’experiència, alhora que deixem una petjada positiva en aquest planeta.

Vols fer-nos una reserva o una consulta?

Vols organitzar una activitat amb un grup escolar o d’institut però no saps ben bé quina?

Escriu-nos o truca’ns i t’ajudem a fer la millor tria!

© 2020 Escola de Natura Cuabarrada. Tots els drets reservats | Avís Legal Política de Galetes

Fotografies: Aleix Jové | Disseny Gràfic: Judith Antolín | Textos: Copywriting Para Web | Disseny Web: Disculpi Studio

RESERVA
close slider