per escoles i instituts

L’Escola de Natura Cuabarrada ofereix diferents activitats sobre el medi ambient específiques per a diferents edats i objectius.

Aquestes activitats ens ajuden a transmetre el respecte per la natura entre els més joves i són activitats alhora lúdiques i educatives ideals per fer sortides d’un dia amb l’escola o l’institut.

1. activitats d'educació ambiental

Coneixem l’entorn a partir de quatre activitats concretes.

Mitjançant racons amb material natural, descobrirem l’entorn de casa nostra tot desenvolupant i explorant amb els sentits: les textures del bosc mediterrani, el so dels ocells del Pantà de Foix, els insectes de sotabosc i les plantes medicinals del Garraf.

A partir dels recursos que ens proporciona el nostre paisatge, ens endinsarem en el món de les sensacions i crearem un petit record per poder portar a casa.

Mitjançant una caminada per l’entorn de l’escola de natura, coneixerem i identificarem els diferents tipus d’elements, els seus usos, quin és l’impacte que exercim sobre seu i com aquest ha evolucionat al llarg del temps.

Aquesta activitat promou la posada en valor del paisatge i la importància de conservar-lo entre tots.

Cursa d’orientació en petits grups en la qual els participants posaran a prova les diferents habilitats com a treballadors del camp amb orientació, tècniques científiques i identificació de diferents éssers vius del Parc del Foix

L’objectiu principal d’aquesta activitat és que els i les alumnes tornin a casa amb el coneixement de diferents espècies que podem trobar al Parc del Foix i amb l’interès de promoure la conservació dels seus hàbitats.

L’objectiu d’aquesta activitat és descobrir quina és l’empremta de l’ésser humà sobre la natura a través d’una anàlisi experimental amb metodologia científica.

Els alumnes duran a terme una avaluació d’impacte ambiental i treballaran a partir de tres vessants d’anàlisi:

1. Qualitat dels hàbitats.
2. Diversitat de flora i fauna.
3. El paisatge i l’ésser humà.

L’objectiu de l’activitat és que els alumnes tornin a casa amb uns coneixements bàsics sobre què és un parc natural i el paisatge, els elements i factors que el determinen, i quin paper hi juguem els humans a l’hora de fer-ne la gestió.

L’activitat tindrà lloc dins del Parc del Foix, un espai ideal per poder treballar tots aquests aspectes.

L’objectiu de l’activitat és descobrir a través del treball de camp, la capacitat crítica i la participació, quin és l’estat de l’hàbitat del parc del Foix.

2. Descoberta de Castellet

Aquesta activitat d’educació ambiental es realitza al poble de Castellet (Castellet i La Gornal).

Consisteix en un recorregut guiat per tot el poble de Castellet descobrint les figures de l’artista Luis Zafrilla a “Castellet Encantat: Els oficis”.

També visitarem l’antic forn restaurat de Castellet i els voltants del castell amb l’explicació de la seva història.

Complementarem la descoberta de Castellet amb jocs i treball cooperatiu.

3. activitats LÚDIQUES ambientals

Caminarem descalços, i a través de la pell sentirem les sensacions dels diferents elements de la natura durant una passejada entre plantes medicinals i aromàtiques, que estudiarem i observarem amb deteniment.

Circuit d’aventura format per 12 ponts i una tirolina final amb la seguretat de l’arnès i amb personal especialitzat com a guies d’activitat.

L’activitat d’aventura es complementa amb una tirolina de 60 m de llargada (a partir de 6 anys) i un espai habilitat com a rocòdrom d’escalada en una paret d’ús lliure.

4. TALLERS EXPERIMENTALS

Divertida activitat de la creació d’ocells titella de les aus que viuen al Parc del Foix.

Taller d’experimentació amb fang i elements naturals que trobarem a l’Escola de
Natura Cuabarrada.

A través de materials reciclats i elements de la natura crearem originals menjadores
d’ocells.

Joc de rol adreçat als mes joves per descobrir l’impacta de la petjada de l’esser humà a
la natura.

Vols fer-nos una reserva o una consulta?

ACTIVITATS FAMILIARS

L’Escola de Natura Cuabarrada ofereix diferents activitats, sota reserva prèvia, sobre el medi ambient específiques per a diferents franges d'edat i objectius.

Aquestes activitats ens ajuden a transmetre el respecte per la natura i són activitats alhora lúdiques i educatives ideals per fer sortides d’un dia amb la família i/o amics.

1. Descoberta de Castellet

Complementarem la descoberta de Castellet amb jocs i treball cooperatiu.

2. activitats LÚDIQUES ambientals

Vols fer-nos una reserva o una consulta?

© 2020 Escola de Natura Cuabarrada. Tots els drets reservats | Avís Legal Política de Galetes

Fotografies: Aleix Jové | Disseny Gràfic: Judith Antolín | Textos: Copywriting Para Web | Disseny Web: Disculpi Studio

RESERVA
close slider